Max

Eftersom jag tillbringar större delen av min fria tid med Joe så kommer det handla mycket om honom.

Vi satt alla fem på Max, jag mina två vapendragare, vännen från Söderhamn och Joe. 

Joe och Helena börjar ett ordkastnings krig. Så Joe får en briljant idé. Eftersom Helena är svensk och vi andra inte så tänkte Joe säga nått på ett annat språk så hon inte skulle förstå. 

Och han slänger ur sej en mening. Den lilla detaljen är att ingen förstår förutom vännen från Söderhamn. Vi antar därför att det var kurdiska eftersom han är den enda som är kurd. 

Som vi alla vet är inte ens Joe kurd. Så jag är inte helt säker på att han själv förstod vad han sa. 

Men tjiii fick Helena. Tyckte han och såg nöjd ut.


Nu ligger han här och pratar och låter "klick kliiick". Han pratar halvt med mej och halvt med sej själv. Han slängde precis ur sej sin kontokortskod. Och nu sin väns kod. Jag ska nog gå och ringa ett samtal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0