Polisen

Jag hade sovmorgon. Joe skulle till jobbet.

Jag halvvaknar ur min koma av att Joe desperat försöker säga någon i stil med "Ring 112, säg att någon försöker göra inbrott i en bil att dom måste komma fort"

Snabbtänkt som jag är när jag sover frågar jag inte varför utan mumlar: "Nej jag är nyvaken, dom kommer inte tro mej, bättre att du ringer."

Så somnar jag om.

Efter ett tag vaknar jag igen. Han lägger min telefon bredvid mej, precis där jag la den innan jag somnade och så säger han: "Jag lånade din telefon och ringde 112 och låtsades att jag var du"

Ännu mer snabbtänk som jag är svarade jag inte utan somnade om. Kära vänner, ni måste förstå mej. Klockan var sex på morgonen jag hade jobbat natt och skulle ganska snart gå upp igen för att gå till det andra jobbet.


När jag sedan vaknar ordentligt kommer jag på vad som sagts. Jag måste ju självklart ringa Joey.


Han hade satt igång bilen borstade av snön och märkte att den gått i baklås. Eftersom att det är en grymt sexig Audi förstår jag att han tänkte att det var ett akutsamtal. Han ringde 112. Dom ville inte komma ut. Så han lurade ut dom själv med att låtsas vara jag och säga att det var inbrott.

Polisen kom men kunde ju inte göra så mycket. Han väntade 4 timmar på en låssmed som tog 2000 för att öppna bilen.
¨
Varför är vi alla inte lika positiva som han?

Joe: Tur att det är helg då gör det inte så mycket. Värre om det var måndag och man hade hela veckan kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0