Fågel, fisk eller mittemellan?

Om ni skulle vara ett djur, vad skulle det vara.

Nu pratar vi "personlighet"


Jag har valt. Eller inte valt. Jag vet.



En riktigt fågel. Hör ni hur det låter? Fågel.

Let me explain.

Fri och frihet. Håller du inte fast mej riktigt jävla hårt så kommer jag antagligen försvinna.
Som en fågel bara kan flyga iväg. När du väl fångat den försöker det flaxa sej bort mot friheten igen.
För att vara säker på att den ska vara kvar så måste du stänga in den.

Jag vill flyga bort. Till någon slags frihet. Bara flyga iväg på mina egna vingar. Andas frisk luft. Det är för tungt att ha någon på sin rygg som inte kan flyga själv, och jag vill inte flyga på någon annans rygg och inte bestämma var vi flyger.

Fågel är nog det som beskriver mej bäst. Det är inte helt konstigt att fåglar även har inbyggt i sitt system att flyga söderut till varmare breddgrader på vintern. Precis som jag vill och behöver.


Jag  skulle ju vilja vara en jaguar egentligen. Deras längd har ett snitt på 175cm. Då kanske jag hade större chans att få lite längd. Istället för mitt dna:s snitt på 155cm. Men var imponerade folks, jag kämpade och slet för att ta mej över snittet ända upp till 156,5cm.




Eller.... jag är ganska nöjd att vara människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0