M, listen up

Vissa människor leker fina.

Leker Allan Ballan
Tror att dom är kungar. Tror att dom är G's.

Inbillat sej att ingen kan komma åt dom.


Dessa människor får så fort fula trynen. Deras tunga svartnar av alla lögner och försök att manipulera, mitt framför dina ögon.

Ändå, ändå
kära vänner så kan jag tycka synd om dessa svartsjuka wannabees.
Någonstans mitt i allt det hära passar DU in.
Detta tar fram en mörk sida av mej jag  önskar jag inte hade.



Men nu har jag tappat all lust att ens se vissa som människor.


Ja, du gissade rätt. Någon har svikit. Och det är ingen människa som jag ens älskat.
Trots det har jag brytt mej, jag har lyssnat, jag har mutrat upp, funnits där.


Det finns säkert många av er som inte ens tycker att det är en stor grej vad som sagts, det är ord. Ja, det är bara ord. Bakom en rygg. För privata för att skriva här.

Och ja, jag har tagit åt mej av ord, jag som inte ens tror på ord.


Men det är ord i ett försök att trycka ner, ett försök att vara "cool"
Åldern är en vuxens, men beteendet är en nybliven tonåring.

Vad hände?
Detta var över mina gränser.

Jag är besviken...
Försiktig med vem du snackar om bakom ryggen.
Du har precis förlorat en av dom få som hade stöttat dej nu när du verkligen behöver det som mest.

Det värsta är att det kommer kännas dåligt att vända dej ryggen just nu. Men tro mej det kommer hugga mer i hjärtat, att låtsas som inget hänt, än vad ditt hugg kändes.
Vi kommer inte från samma bakgrund. Glöm inte det.

Jag hoppas du läser detta och hör av dej så du kan få säga vad du sagt i mitt ansikte. Framför mina ögon. Som en man ska göra.

Tack



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0